Keklik
1.
Bizler iletişim ağlarında serbestçe dolaşıma girebildiği için düşünceler bakımından zengin haremlerinden sıkılmış imparatorlara benziyoruz. Her bir düşünceyle temas ayrı bir kişilikle temasa benzese bile. Bu yüzden de, bu sıkıcı duruma düşmemek için gözdelerimizi arıyoruz denebilir..
2.
Yenidüşüncenin ise neyi düşüneceği konusunda kafası karışık, sadece farklı olmak demek yeni olmak değildir, yeni, dünümüzü daha iyi anlamlandırabilen, bugünümüzü anlamımıza yardım eden ve geleceğe yön gösterebilen düşüncelerdir.. Sağda solda tektük belirmesi de işimize yaramaz, sadece bazı indirgemelere varmış oluruz, ne zaman ki bir ağ gibi çeşitli alanlardan kavrar, o zaman ondan bir yaşam felsefesi süzebileceğimiz, içinde nefes alabileceğimiz kültürel bir auraya dönüşür. -Sanırım bu sürecin içindeyiz.-
3.
Doğal-kültürel, psiko-sosyal canlılarız, Deleuze insanın doğası yoktur der ancak doğamızda belli koşullar altında ortaya çıkan, bazen de tercih edilen, seçilen, etkisel ya da tepkisel nitelikleri olabilen türümüze özgü potansiyeller vardır.
Psikolojik düzeneğimizi dengede tutabilmek iyiyi getirebilir, dengeye ihtiyacımız var çünkü hem umuda hem umutsuzluğa aynı zamanda maruz kalıyoruz. Yine bazı tutkulardan sakınmak ama tutkulu bir yaşam da yaratabilmek istiyoruz. Çelişik görünse de çektiğimiz acılar -aklın bu en duyarlı düzenlenişi- tutkularımız için pusula olabilir, bir kaç rahat nefes alabilmemiz için düzlükler olsa da düz değil kıvrılan yollar, kıyılar, yamaçlar, mağaralar, tüyler, kayalar vb. bir masa, kelimeler; şu yönde sınırsız, şu yönde iyi sınırlandırılmış...
4.
Pratik etik ve pragmatizm ruhun doğruluk arayışına belli ölçütler ve anlamlar kazandırabilir mi?
5.
saçma olanla tezatlığı düşünülecek olursa anlamlı olanın bir tür toplamayla, toparlamayla hatta eksiltmeyle ya da çarpmayla, bölmeyle ilgili olduğu söylenebilir mi? aşk, yaşamak için bir dayanaktır ancak sadece buna indirgemek hayatı başarısız kılardı yani anlam daha büyük bir dayanaktır, anlam verebildiğimiz düşünceler, duygular, eylemler, kişiler, tarih.. kişiyi hayatta tutarlar.. anlam bir kralsa saçma da onun soytarısıdır.. saçma kirişi kırmış olan delidir.. ve bazı hallerde onun bir kuyuya attığı taş akıl için belirleyici olur.. anlama, anlamaya katlanabilmek için bir tür seyrelticidir..
ke
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder